OBS! Kundstöd ges endast
till PC-Giro version 8.0 eller senare
Om du får problem
Se till att du har den senaste utgåvan av din version av programmet. Du kan
hämta den här. Om problemet därefter kvarstår bör du
försöka avgöra till vilken kategori problemet hör. Det kan vara
Banken,
Handhavande
eller Övriga problem
t.ex. hårdvaran. Välj rätt avsnitt nedan.
Fritt kundstöd
Om ditt problem berör själva programmet kan du få fritt kundstöd av IWARe
AB. Enklast gör du det i programmet under Övrigt > Kundstöd > Sänd
IWARe en säkerhetskopia och meddelande (rekommenderas). Om det inte
går,
sänd e-post till iware@iware.se och
beskriv problemet. Oftast vill vi ha en säkerhetskopia. Läs
här för instruktioner.
Telefonstöd
För de som har Kundstödsavtal
(560 kr/år) ingår fritt telefonstöd, 15 minuter/ärende. För övriga är kostnaden för telefonstöd
f.n. 350 kr/ärende.
Telefonstöd ges av
IWARe
AB 0708-259225 vardagar 9-12 och
13-17. Omfattande telefonstöd, fjärrstyrning, undervisning, m.m.
debiteras extra.
Avgiften är inte till för att få en inkomstkälla
utan för att begränsa antalet samtal. Vi har många kunder, belastningen
är stor. Det är mycket svårt att dra gränsen och förklara vad som hör
till våra program och vad som inte gör det. Vi har tidigare hjälpt till med
inställningar i Windows, installation av skrivare m.m. vilket är sådant som inte
har med våra program att göra. För de som inte vill betala för
telefonstöd rekommenderar vi att utnyttja
det fria kundstödet
enligt
ovan.
Banken
Vart du vänder dig beror på vilken
bank
du har. Gå till www.bankgirot.se >
Kundservice > Kontaktuppgifter för banker och företag
Telefonnumret till Bankgirots Telefonväxel är 08-7256000
Handhavande
Läs manualen. Läs Senaste nytt
och Frågor
och svar. Behöver du därefter hjälp ska du vända dig till vårt kundstöd som
beskrivs under
Övriga problem nedan.
Övriga problem
Frågor angående dator och annan hårdvara bör ställas
till din hårdvaruleverantör. IWARe AB kontaktas från programmet under Övrigt >
Kundstöd. Du kan även kontakta oss här.
Frågor besvaras även fritt via
e-brev till iware@iware.se. Se hur du får fritt
kundstöd ovan.
Omfattande hjälp eller hjälp som inte
direkt berör PC-Giro debiteras enligt gällande konsulttaxa.
OBS! Vid allt
kundstöd krävs att du känner till ditt licensnr. Licensnr är fyra siffror och anges
dels i programmet och dels i det e-brev du fick när programmet levererades.
|